thefoooc.blogg.se

Här kommer jag (Söker fler ägare) blogga om killarna i The FOOO Conspiracy. Här kommer då bilder, fakta, random inlägg om killarna o så! Jag har aldrig träffat killarna eller sett, hört dom eller fått nån notis av dom. hoppas att ni gillar bloggen och om ni vill bli ägare kommentera på ngt inlägg! :* Min gamla foooer blogg: foooersarethefooos.blogg.se

Kapitel 1- Pappan till mitt barn| En O.E fanfic

Okeey! Lyssna! I prologen så står det ju att han stack natten han gjort Julia gravid, låssas att det stod en månad efter ist!

Julias perspektiv:


Det var söndag, jag och min dotter Emma var i en lekpark med min mamma. Jag satt på en bänk och tittade twitter medans mamma lekte med min hund. Jag hörde någon prata, jag tittade upp och såg Emma stå o prata med någon. Jag tittade närmar och såg, Nej inte han!

-Emma! Du får ju inte prata med främlingar! Sa jag till hon då jag kom fram.

-Han men snäll är! Sa hon, lika söt som vanligt.

-Emma gå till mormor! Sa jag irriterat. Fan! Nu kommer hon att börja gråta.

-Det var länge sedan, sa Oscar.

-Mhm, det var det! Sa jag surt.

-Men kom igen! Är inte så sur! Sa han, snällt faktiskt.

-Ursäkta men det var inte jag som lämnade min gravida flickvän! Sa jag surt.

-Förlåt! Kan jag få förklara varför jag gjorde det? Frågade han. Fyfan vad snygg! Nej! Julia, fall inte för honom igen! Du blir bara sårad!

-Okej, följ med hem! Sa jag och gick o sa till mamma att hon fick ta Emma i natt.

Vi gick mot min lägenhet som bara var några meter bort. När vi kom in i hallen och hade stängt dörren så tryckte Oscar upp mig mot väggen och började kyssa mig.

-Oscar.. Sluta! Sa jag rädd. Han släppte greppet och suckade.

-Förlåt.. Det är bara att jag har saknat att få kyssa dig.. sa han tyst.

 

Vi hade nu förflyttat oss till soffan.

-Oscar, varför lämnade du mig? Frågade jag försiktigt.

-Jag var rädd, jag var rädd att du skulle hata mig! Sa han tyst.

-Oscar! Jag hatar dig inte! Jag gillar bara inte att du bara lämnade mig och inte kom tillbaka. Vet du hur dåligt jag mådde? Frågade jag honom. Han skakade på huvudet, det hade börjat rinna tårar ner för hans kinder. Jag kramade honom.

-Vill du sova här i natt? Frågade jag när vi avslutat kramen.

-Mm, det vill jag, svarade han.

Vi gick in i mitt sovrum, jag bytte om till en kort pyjamas tröja, kanske inte det bästa valet.

-Fyfan så het! Sa Oscar tyst, jag tror inte att han ville att jag skulle höra vad han sa.

-Jasså, så det tycker du? Frågade jag.

-Hörde du? Jag nickade. Han rodnade.

Nästa morgon

Oscars perspektiv:

Jag vaknade av att det knackade på dörren, jag skakade på Julia, hon gnuggade sig i ögonen och frågade vad det var.

-Det knakade på dörren, jag tror nog att du borde gå o öppna, sa jag. Jag följde efter Julia ut i hallen, hon öppnade dörren, där stod hennes mamma och Julias dotter, min dotter.

-Hejj gumman, sa Julia och lyfte upp hon i famnen.

-Mama, sa Emma. Emma hade på sig en rosa overall och en rosa mössa och vantar och ett par svarta vinterskor. Hon var så söt! Precis lika söt som sin mamma!

-Vem äj deht? Frågade Emma blygt.

-Det är Oscar, en kompis till mig som har varit borta ett tag! Sa hon till Emma.

-Jaj äj hunjig! Skrek Emma.

-Såå ja, du ska få mat! Julia satte sig i soffan och matade Emma från sitt bröst, jag kunde inte låta bli att stirra på det.

-Oscar?! Din telefon ringer! Sa Julia. Jag tog snabbt fram den och svarade

-Hej det är Oscar! Hej Daff! Okejj, jag kommer om en kvart! Sen la jag på.

-Jag måste tyvärr gå, kan jag få ditt nummer? Frågade jag.

-Ja, min mobil ligger i hallen, sa hon och återgick till det hon höll på med. När jag hade skrivit in mitt nummer i hennes mobil så ringde jag hennes och la till mig som kontakt  ”Din älskade Oscar <3”. Sen skrek jag att jag skulle gå och tog på mig min mössa, jacka och skor o gick sedan ut igen.

 

Julias perspektiv:

När jag hade matat klart Emma så gick jag ut i hallen och tog fram ytterkläder åt mig och Emma, vi skulle far till mitt jobb, Emma följde med som vanligt. Jag tog på henne sina kläder och drog sedan på mig mina. Sen la jag ner Emma i vagnen o började gå mot tunnelbanan. När vi kommit fram till jobbet så gick jag in i mitt kontor och började kolla sjukanmälningar, jag jobbade i receptionen i en skola. När det var klart så gick jag ut till skolmatsalen och tog lite mat o gick sedan in i personal rummet där alla lärarna satt o åt. Vi pratade om livet, hur det gått hittills av dagen, vad som hänt i helgen osv osv. Efter att arbetsdagen var slut tog jag och Emma bussen till ica då jag behövde handla mat. Jag handlade kött, grönsaker, potatis, makaroner och bröd o ost. Sen gick jag vidare mot tunnelbanan som skulle ta oss hem. När vi kom upp på vår våning stod nån utanför dörren, det var Oscar.

-Hejj! Sa jag. Han vände sig och kramade mig.

 

-Hejj! Svarade han. Kan jag få komma in ett tag? Frågade han. Jag nickade och öppnade dörren och klev in.

 

Hoppas att ni gillade kapitlet :)

Taggar: Pappan till mitt barn;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: